середу, 24 травня 2017 р.

Листи додому, до родини на Новій Громаді

№ 1


получатель
УССР
Область Житомирская
Потиевский р-н
с. Потиевка
одержать Шкандевичу Фроси Т.

отправитель
Татарська АССР
ст. Юдино
п/п 36908 «и»
Шкандевич Анатолий Маркович

Лист на родину. 9 / VI – 1944 года
Добрий дорогіє родителі Мама Жена і Галя. Во первих строках мого листа дозвольте коротенько написать декілька слів. Я пока живи і здорови того й вам желаю. Получивши ваших 2 письма за 23-24 / V – за котори вам щиро благодару. Пока живу на месті і вмесці з хлопцями дальше низнаю як буде вмесці Сашком і Митром і також з другіми. Тепер я хочу написать вам, що ваши письма одержую, а ви мої наверно не. Женя ти пишиш, що я не пишу письом, на кожне письмо ваше даю ответ, а низнаю чи ви получаїте.
Получив одне письмо од батька із госпителя. Тепер ти пишиш що матер ранило, а точно ни можиш написать як і, що. Перечув другіми хлопцями і дівчатами, що пишуть письма до хлопців точно за матир. Тепер  я хочу написать зо я вам уже вислав 3 своїх фотокарточки, а передав 3 карточкі, а передав 3 карточкі поштою губинським хлопцем котрого забракувала комісія його имя Слобожан Гриша якщо може він не передав то можите прейти і забрать. Новості в нас ви повини сами знать. Більше нема чого писать, по більше пишить письом бо дуже скучно пишить за … де заре знаходиця.
Шкандевич Анатолій

№ 2



Дата штампа: 16.06.1944
получатель
УССР
область Житомирська
Потиевский р-н
с. Потиевка
Получить Шкандевич Фроси Тарасовни

отправитель
Татарська АССР
ст. Юдино
Полевая почта 36908 «и»
Анатолий Шкандевич

Привет з станції Юдіно 14 / VI / 1944
Добрий день або вечор дорогие родітели Мама Женя и Галя передаю вам свой теплосердечний курсантський красноармейський привит. Желаю всього найкращого.
Получивши ваше письмо за которе вам щиро благодару. Во первих строках мого листа хочу сообщить, що я жив і здоров того й вам желаю як найлуче прожить в своїй ридний хаті. Послав я вам свою фотокарточку і ще одну посилаю но низказали чи ви ту получили як получили то хоч дайте ответ. А як нихочте то й забувайте.
Жизнь у нас так сказать непогана. Напишить як у вас там природа які врожай добрий чи поганий, бо тут вже жито в колосах картопля тильки сходить. Напишить як удома в городі і в колгоспи, чим обробляли.
Живу в месці з потіївськими хлопцями і тут в одному зводі. Ще раз прошу вас … вислали і …адрес як вилічиця … свідок … писать кінчаю ваш … новой … нема …


№ 3


Просмотрено Военной Цензурой
13590

получатель
УССР
Область Житомирская
Потиевский р-н
с. Потиевка
Шкандевичу Марку Семеновичу

отправитель
Татарская АССР
ст. Юдино
п/п 36908 «и»
1 баталён
2 рота
3 звод
Шкандевич Анатолий

1 / VII / 1944
Здравствуйте дорогіе родителі Тато Мама Женя Галя.
Перш за все хочу вас повідомить, що я живий і здоровий того й вам желаю як найлуче прожить на своїй ридній Україні. Получивши вашого листа за котрого вам щиро благо дару получив листа вашого 30 / VI у вечери прийшовши із занятій. Зразу я почув плохіе новості за Матер. Женя ти пишиш що Мати ранена, а саме неможеш написат все подробно як і що і дочого це воно так получилось за що її ранили і хто саме поднимав оружие нимогла написать догаду, хто це там такі розумний найшовся написала 2 слова і то нипонятно. Тепер я хочу написать тобі щоб ти написала за Мамине здоровья як що чуствуїте плохе отношеніє то бийте тіліграму до мене я буду щось іначе думать може мене пустять додому. Буду добиваця чим поскорий. Ти писала що батька з госпителя пустили додому то нихай батько напише письмо. Як це так ви писали пісьмо коли був батько вдома немог десь батько написать. Пишить більш писим послав вам уже своїх 3 фотографії, а 3 передав Губинським хлопцем которого збракувала комисія десь ви ще ни получили що нипишите письом. Пока досвіданія.
Ваш син Анатоль Шкандевич


Довідка

Шкандевич Анатолій Маркович народився у 1926 році в селі Стара Буда. Призваний до лав РСЧА 4 квітня 1944 року Потіївським РВК. Рядовий, стрілець, 1054 СП. Поранений 14 січня 1945 року. Листування з родиною припинилося у січні 1945 року. Пропав без вісті. Його батько Марк Семенович 2 травня 1945 р. теж пропав без вісті.

З родинного архіву Довгої (Зарицької) Людмили. Орфографію збережено.

Немає коментарів:

Дописати коментар